Witaminy i minerały na wypadanie włosów

Witaminy i minerały na wypadanie włosów
Rate this post

O tym, jak ważne są witaminy i minerały w codziennej diecie nie trzeba chyba mówić zbyt wiele. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważną odgrywają one rolę w przypadku wyglądu oraz kondycji naszych włosów. Samo wdrożenie zdrowej i racjonalnej diety, bogatej w niezbędne witaminy i minerały nie okaże się oczywiście cudownym środkiem zwalczającym uporczywy problem łysienia. Warto jednak podkreślić, że zastosowanie takiej diety w znacznym stopniu ułatwi pokonanie tego problemu. Należy bowiem podkreślić, że niedobór pewnych witamin oraz minerałów bardzo szybko prowadzi do pogorszenia kondycji oraz wyglądu naszych włosów, skóry i paznokci.

images (1)

Jakie zatem witaminy i minerały są niezbędne dla poprawy kondycji naszych włosów? Po pierwsze: witamina A. To antyoksydant, który przyczynia się do wzmocnienia naszego układu odpornościowego. Prawidłowe funkcjonowanie tego układu przekłada się z kolei na poprawną kondycję włosów. Witamina A zapobiega zatem nadmiernej łamliwości włosów, reguluje ponadto produkcję łoju. Duża ilość witaminy A znajduje się między innymi w mięsie, dyni, jajkach, rybach, grejpfrutach, czy marchewce.

Do prawidłowego funkcjonowania organizmu niezbędne są także witaminy z grupy B. Kompleks witamin: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 oraz B12 przyczynia się do wzmocnienia systemu odpornościowego. Niedobór tych witamin prowadzi z kolei do nadmiernego wypadania włosów oraz wielu problemów skórnych. Dużą zawartość witamin z grupy B znajdziesz między innymi w rybach, owocach, różnego rodzaju produktach pełnoziarnistych, czy groszku.

Niezwykle ważna jest także witamina E, która jako antyoksydant, przyczynia się do wzmocnienia systemu odpornościowego. Prowadzi ona także do regulacji krążenia w skórze głowy. Witamina E to podstawowy składnik wielu szamponów oraz odżywek do włosów. Oprócz regularnego stosowania tych preparatów kosmetycznych, warto zadbać również o odpowiednią suplementację witaminy E. Duże ilości witaminy E zawierają przede wszystkim oleje roślinne oraz szpinak.

Doskonałym przyspieszaczem na porost włosów okaże się wapń oraz magnez. W utrzymaniu dobrej kondycji włosów oraz zapobieganiu ich nadmiernemu wypadaniu pomocne okażą się również takie minerały, jak: miedź, żelazo oraz chrom. Duże ilości żelaza znajdują się przede wszystkim w groszku oraz szpinaku. Aby zadbać o odpowiednie wchłanianie żelaza, należy dodatkowo dostarczyć do organizmu właściwe dawki witaminy C.

Do produkcji keratyny niezbędna jest biotyna, która znajduje się przede wszystkim w drożdżach, żółtku jaja, a także w łososiu. Aby zadbacć o prawidłową kondycję włosów, należy postawić również na odpowiednią suplementację cynku, który zapobiega między innymi ich przesuszeniu.

Najlepsza jest oczywiście naturalna suplementacja niezbędnych witamin i minerałów. Oznacza to ich regularne przyjmowanie wraz z codziennym pożywieniem. Możliwe jest oczywiście stosowanie suplementacji w formie dostępnych na rynku tabletek. Ja polecam jednak wdrożenie odpowiednio zbilansowanej diety. Osoby zmagające się z problemem nadmiernego wypadania włosów powinny pamiętać przede wszystkim o spożywaniu witaminy A, B, C oraz E. Doskonałym źródłem tych witamin jest żółtko jaj.

Właściwa suplementacja witamin i minerałów przyczyni się nie tylko do zwiększenia wzrostu naszych włosów, lecz także do poprawy ich wyglądu. Odpowiednie dawkowanie witamin i minerałów prowadzi bowiem do zwiększenia grubości, gęstości, blasku i elastyczności włosów. Trzeba pamiętać o tym, że najważniejsza jest przede wszystkim dbałość o włosy od wewnątrz.

Reply